26 Mart 2012 Pazartesi

Soya Soslu, Tavuklu Noodle


Noodle'ı makarnadan daha çok seven bir insan olarak ben çok beğendim. İlk defa tavuklu denedim, genelde çok pratik diye sınav zamanlarnda yapıyorum noodle ve sadece soya sosuyla bile muhteşem oluyor. Yalnız marketlerde satılan her noodle aynı lezzette olmuyor. Roka marka noodle en yaygın olanı ama genelde çaresizlik anlarımda tercih ediyorum o ayrı. Lastik çiğniyormuşum gibi bir his bırakıyor. 

 Türkiye'de neredeyse büyük süpermarketler haricinde hiç bir yerde göremiyorum noodle. Kıbrıs bu yönden daha şanslı. Değişik değişik soslar benim keşfetmeyi en sevdiklerim:)






Ben tarifim için Blue Dragon markalı noodle tercih ettim.

2 kişilk
Malzemeler:

3 adet noodle yumağı( ne denir bilemiyorum, içinde 6 parça oluyor)
4 adet tavuk budu (ya da 2 parça tavuk göğsü)
Soya sosu
Sıvı yağ
Nane
Kimyon
Karabiber

Yapılışı:
Bir tencere içine 4 adet budu koyup 2-2,5 bardak su ile haşlayın. Suyun içine karabiber ve kimyon ekleyin.
Tavuk butları haşladıktan sonra alıp kemiklerinden ayırarak küçük küçük parçalayın.
Tavuğu haşladığınız suyun içine 3 yumak noodleınızı koyun ve 5-6 dakika haşlayın.
1 çorba kaşığı sıvı yağı bir tavada hafif kızdırdıktan sonra tavuk parçalarını kavurun. Zevke göre soya sosunuzu ekleyin kavurmaya devam edin. Ben 1,5- 2 kaşığa yakın soya sosu kullandım.
Tavuklarınızı sosla iyice kavurduktan sonra Tenceredeki noodleınızın içine ilave edin.

İşte bu kadar:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder