25 Mart 2012 Pazar

Su Böreği Gibi :)

Bu sabah kalktığımdan beri deli gibi su böreği istiyorum. Yalancı da olsa bu isteğimi biraz tatmin edebildim. Malzemeleri görünce anlayacaksınız ki çok pratik ve yapımı çok kolay bir börek. Tabi gerçek bir su böreğinin yerini tutamaz ama yine de tadı bizim çok hoşumuza gitti.


Malzemeler:
5 adet yufka
2 yumurta
300 gr  beyaz peynir veya lor
1 tatlı kaşığı karabiber
sıvı yağ
(ben kullanmadım ama maydanoz ile daha güzel olabilir böreğiniz.)


Yapımı:
Bir kasede yumurtaları iyice çırpın.Yufkalarınızı ikiye bölüp , bir miktar yumurtayı böldüğünüz parcaya dağıtın.
Derin bir tabakta karabiber ve peyiniri ezip karıştırın. Yumurtaladığınız yarım yufkaya uzunlamasına peynir karısımını sürün.


Yufkayı rulo haline getirin ve biraz derin bir tavaya ya da benim kullandığım gibi pilav tenceresine yerleştirin.


Bütün yufkayı yukarıdaki gibi dizdikten sonra 2 şişe maden sodasını tencerenin içine yufkaların üzerinde gezdirerek boşaltın.
Maden sodasını 6-7 dk sonra süzün. (mümkün olduğunca çok süzmeye çalışın , süzemediğiniz maden sodası yufkanızı pişerken hamur gibi eritebilir.)

Süzme işleminden sonra tencerenin altını açın, bir middet sonra tencere kızmaya başladığında 1-2 çorba kaşığı sıvı yağ ilave edin. 

Böreğin alt kısmı kızarmaya başlayınca tersyüz edin. ( bunu geniş düz bir tabak yardımıyla daha kolay yapabilirsiniz.)

İki tarafıda 2-3 kez tersyüz ederek 15-20 dk pişirin.

İşte böreğimin son hali bu:)

Bir dilim börek, bir bardak çay....
Immmm:))

Afiyet olsun ozaman bize de :)




11 yorum:

  1. Ablacımmmm öncelikle senin yaptıklarına saygımız sonsuz onu bilesin.Ancak bizlere yalancı su böreği diye gösterip maharetlerini sergilediğini zannettiğin bu börekçik bildiğimiz bizim rağmetler olsun melahat ablanın yaptığı sodalı kol böreğee :/ yani yalancı su böreğenin mumu yatsıyı bırak ikindiye kadar bile yanamadı.
    Ama yine de emeğine yüreğine ve sodana sağlık arkadaşımm!!

    YanıtlaSil
  2. ben şu üstteki arkadaşa kesinlikle katılmıyorum ve deneyeceğim hatta üstüne tereyağı da sürebilirim ellerinize sağlık. Unutmayın ki meyve veren ağaç taşlanır bu kötü niyetli yorumlara bakmayın siz durmak yok yola devam. Beğenerek izliyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Böreği test etmiş biri olarak, kimin ne böreği bilemiyorum ama o kadar lezzetliydi ki parmaklarımızı yedik. yanındaki çayı içmeye vakit olmadı o derece severek yedik. eline , emeğine ve yemek bilgine sağlık kopiket

    YanıtlaSil
  4. valla sizin evden fesatlık kokuları yükselirken bizimkinden börek, maharet, hatta ve hatta anne kokuları yükseliyor sayın adsız ve kesinlikle tahmin edemediğim arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  5. Kopiketin ev arkadaşı olma şansına nail olmuş ve böreği test etmiş biri olarak gönül rahatlığıyla böreğin son zamanlarda yediğim en güzel börek olduğunu söyleyebilirim. ayrıca buradanda tüm internet ve sosyal medya camiasına kopiketin ev kızlarının efendisi, gelinlerin sonuncusu, bloggerların kraliçesi ilan etmekten gurur duyarım.
    ayık olacaksınız!
    kopiket'in reklam ve basın danışmanı

    YanıtlaSil
  6. ablacımm öyle kendi tarifine arkadaşlarına yorum yazdırarak yok efendim kendi kendini övücü yorumlar yazarak adına da anonim demekle olmaz bu işler. Bizim rahmetler olsun Melahat ablanın da dediği gibi 'Cingene beylik vermisler once babasini kesmis Orospuya beylik vermisler once muhafiza vermis' ben az söylüyom sen çok anla ablam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aramızda düşük bütçeli makarna yapımlarıyla bir yerlere gelmeye çalışan insanlar var. Bunlar işi adeta , bakınız altını çiziyorum, çirkefliğe dahi vurmayı kendilerine yakıştırabiliyorlar. Ben diyorum ki biz Sedanın ev arkadaşları olmaktan ziyade onun bu lezzet şölenlerinin fanlarıyız.nokta. basitleşme kendine gel.

      Sil
    2. Gorguden asaletten laf acilsin mangalda kul birakmazlar evine git acliktan kirilirsin helalarina misafire tarat bezi komaa bilmezler aman ablacım siz siz olun böylelerinden uzak durun

      Sil
    3. afedersin de bizim evimize gelipte aç dönen görülmemiştir. Büyük pasa dedemin bana vasiyetidir kızım evine gelen açı, fakiri, fukarayı doyur öyle gönder diye:D

      Sil
  7. Eleştiri ve beğenilerinizle beni onore ettiniz adeta adsız, adsız, adsız ve adsız.

    Şöhretin kapılarını araladım adeta...

    YanıtlaSil
  8. sedoşum önce salata sonra noodle derken böreği de görünce midem kazınmaya başladı! harikalar yaratmışsın yine ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil