25 Mart 2012 Pazar

Su Böreği Gibi :)

Bu sabah kalktığımdan beri deli gibi su böreği istiyorum. Yalancı da olsa bu isteğimi biraz tatmin edebildim. Malzemeleri görünce anlayacaksınız ki çok pratik ve yapımı çok kolay bir börek. Tabi gerçek bir su böreğinin yerini tutamaz ama yine de tadı bizim çok hoşumuza gitti.


Malzemeler:
5 adet yufka
2 yumurta
300 gr  beyaz peynir veya lor
1 tatlı kaşığı karabiber
sıvı yağ
(ben kullanmadım ama maydanoz ile daha güzel olabilir böreğiniz.)


Yapımı:
Bir kasede yumurtaları iyice çırpın.Yufkalarınızı ikiye bölüp , bir miktar yumurtayı böldüğünüz parcaya dağıtın.
Derin bir tabakta karabiber ve peyiniri ezip karıştırın. Yumurtaladığınız yarım yufkaya uzunlamasına peynir karısımını sürün.


Yufkayı rulo haline getirin ve biraz derin bir tavaya ya da benim kullandığım gibi pilav tenceresine yerleştirin.


Bütün yufkayı yukarıdaki gibi dizdikten sonra 2 şişe maden sodasını tencerenin içine yufkaların üzerinde gezdirerek boşaltın.
Maden sodasını 6-7 dk sonra süzün. (mümkün olduğunca çok süzmeye çalışın , süzemediğiniz maden sodası yufkanızı pişerken hamur gibi eritebilir.)

Süzme işleminden sonra tencerenin altını açın, bir middet sonra tencere kızmaya başladığında 1-2 çorba kaşığı sıvı yağ ilave edin. 

Böreğin alt kısmı kızarmaya başlayınca tersyüz edin. ( bunu geniş düz bir tabak yardımıyla daha kolay yapabilirsiniz.)

İki tarafıda 2-3 kez tersyüz ederek 15-20 dk pişirin.

İşte böreğimin son hali bu:)

Bir dilim börek, bir bardak çay....
Immmm:))

Afiyet olsun ozaman bize de :)