25 Ocak 2011 Salı

Sonunda denedim : MAKARON!


Öncelikle kendi kendimi tebrik ediyorum gecenin bir saatinde cesaretlenip makaron yapmaya çalıştığım için.:)

Malzemeler:

Hamuru için:
-100g pudra (yaklaşık 1 su bardağı kullandım)
-50g file badem( markette file badem bulamadım, tatlı badem kullandım)
-2 adet yumurtanın beyazı
-5 yemek kaşığı şeker
-Pişirme kağıdı( okuduğum tarifte yoktu ama müthiş kolaylık sağladı)

İç ganaj için:
-113 g bitter çitolata
-200g çiğ krema
-2 yemek kaşığı tereyağı

Yapımı:

-Çiğ kremayı kaynayana kadar kısık ateşte pişirin, ardından çikolatanızı parçalayarak ilave edin. Çikolatalı kremanın hiç bir pürüz kalmayacak şekilde karıştına emin olduktan sonra 2 yemek kaşığı tereyağınızı ilave edin, karıştırın. Yaptığınız karışım pudingimsi kıvama gelene kadar beklemesi için bir yere kaldırın.

-Kremayı dinlenmeye bıraktıktan sonra pudra şekerimizi, bademlerimizi ve kakaomuzu bademler un görünümü alana kadar mutfak robotuyla karıştırınız. Bir kaba da yumurta akını ve 5 yemek kaşığı şekerinizi beyaz kremamsı bir görünüm alana kadar çırpınız. yumurtanın akı şekerle tamamen karıştığında kakaolu karışımı kaba ilave edip homojen bir görüntü elde edene kadar mikserle karışımı karıştırınız.

-Karışım hazır olduğunda, fırın tepsilerine( ben 2 adet tepsi kullandım ) tatlı kaşığı yardımıyla araları açık olacak şekilde makaron hamurlarınızı yerleştirin( hamur tepsiye yayılacağı için 3 parmak genişliğinde aralıklarla yerleştiriniz. Ayrıca yerleştirdiğiniz yuvarlaklar 1 tl den biraz daha buyuk boyutta olması idealdir). yerleştirme işleminden sonra 1 - 1.5 saat hamurların kurumasını bekleyiniz.(okuduğum bir gazete yazısında bazı pastanelerin 1 güne yakın sürede hamuru kuruttukları yazıyordu.) Hamurların kurumasına yakın fırınınızı 175 C dereceye ayarlayınız. Hamurlarınızı fırında 10 dk pişiriniz( 15 dk pişirmek bile hamurun üzerinde çatlak oluşmasına neden olabilir). Tepsi soğuyana kadar bekleyin , minik yuvarlaklarınızı aralarınas dinlenmeye bıraktınız kremadan sürerek yapıştırın.

-Yaklaşık 30- 50 dk içinde makaronlarınız yemeye hazır ve nazır olacaktır.

Sanırım bu tarifi sonunda hayata geçirdiğim için mutluyum. ımmm makaron um da bir harika olmuş. hemen deneyin:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder