24 Ocak 2011 Pazartesi

Acı Badem out! Macaron in?



Bütün gece makaron tarifleri araştırdım. bloguma yazacağım ilk tarif olacak. fotoğrafını da çekip koymayı planlıyorum. kendi yemek tarifi kitabımı oluşturmak heycanlı olabilir sanrım:)

öncelikle;
Makaron nedir?

Türkçeye bademli kurabiye olarak çevrilen makaron, Venediklilerin Rönesans döneminde deniz yolculukları sırasında uzak diyarlarda keşfedip uygulamaya
başladıkları bir kurabiye. Fransız kurabiyesi olarak bilinen makaron, İtalyan Medici Ailesi’nden Catherine’in Fransa Kralı II. Henri ile evlenmesi sonucu Fransa’yla tanıştı. Makaroni İtalyanca kökenli bir kelime ve ‘ince hamur’ anlamında. ( star, 2008)


Kendimi bildim bileli neredeyse gittiğim tüm pastanelerde görürüm acı bademi. tadıda hoşuma gidiyor. ama hiçbir zaman makaron kadar populer olmadı. içten içe üzülmekte haklı sanırım. doğru mu bilmiyorum ama bir yerde makaron un kilosunun 40- 70 tl arası değiştiğini okumuştum. umarım gerçek değildir. malzemelerini okudum da çok da pahalı bir şey göremedim. neyse yapmadan konuşmayayım en iyisi. yarın göreceğim artık:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder