9 Ekim 2012 Salı

Alternatif Su Böreği...yine..yinee...




Merhabalaarrr.... Çok çok uzun zaman olmuş yahu blogumla ilgilenmeyeli....Ama kendi kendimi gaza getirdim bugün ve düzenli olarak bir şeyler paylaşayım dedim...
Ve ilk postum....yine bir tariff... ben bayıldım...Ama öncelikle Pelinchef'e saygılarımı sunuyorum :)


Tarifimize gelince....çok çok pratik:) 
Herzamanki gibi...

MALZEMELER:

1 paket lazanya


1 çorba kaşığı sıvıyağ

1 yumurta


100 gr tereyağı


1/2 su bardağı süt


200 gr beyaz peynir


6-7 sap ince doğranmış maydanoz


2 adet taze soğan

1 su bardağı kaşar peyniri rendesi




Gelelim yapılışına....Farkettiğiniz üzere lazanya bu tarife farklılık katıyor.

Öncelikle lazanyalarımızı genişçe bir tencerede içine bir tutam tuz atarak yumuşayana kadar makarna haşlar gibi haşlayın.
NOT: tencerenin içindeki suya bir miktar sıvı yağ dökmeyi sakın unutmayın! Ben dökmemiştim o yüzden lazanya yapraklarını bir birinden ayırırken baya bir çaba sarfettim:)

Bir kabın içine beyaz peyniri koyarak bir çatal yardımıyla ezmeye başlayın. Taze soganı ve maydanozu ince ince kıyıp beyaz peynirle karıştırın.

Fırın tepsinizi sıvı yağ ile yağlayın.

Sos tavası yada küçük bir tencerenin içine sütünüzü dökün. Süt ısınmaya başlayınca tereyağınızı ekleyin. Tereyağı tam olarak eriyince ocağı söndürün, karışım ılıyınca içine yumurtanızı kırın ve homojen bir görüntü elde edene kadar çırpın.

Yağladığınız fırın tepsinize lazanya yapraklarını dizin (lazanyalar parçalanırsa sorun etmeyin, böreğinizi afiyetle yerken fark edilmiyor bile:) ). Dizdiğiniz lazanyalın üzerine yumurtalı karışımı güzelce sürün sonra böreğin içi için hazırladığınız peyniri ilave edin ve üzerine tekrar bir kat daha lazanya dizin. Bu işlemi lazanyaların tümünü dizene kadar devam edin. Böreğin fırına koyulmasına yakın fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. En üste dizdiğiniz lazanyaların üzerine hazırladığınız kaşar peyniri rendelerini dağıtın ve kalan yumurtalı karışımı dökün. (her yerine eşit şekilde)

Eveeeet.....

Şimdi böreğinizi fırına verebilirsiniz.......

Böreğinizin üzeri kızarana kadar fırında pişirin...



                                                             Afiyet olsun ozaman :)


1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor. Hemen deneyeceğim:))

    YanıtlaSil