21 Şubat 2012 Salı

Eskilerden bir tarif :)

Biraz önce bilgisayarımdaki fotoğraflara bakarken farkettim ki ben yaptığım neredeyse her yemeğin fotoğrafını çekmişim bloguma koyarım diye...
Yavaş yavaş yayınlayacağım hepsini

İlk tarifle başlıyorum o halde:)


Mısırlı Kabak & Baharatlı Izgara Göğüs

MALZEMELER
2 Su bardağı konserve mısır (dondurulmuş da olabilir)
2 Yağsız tavuk göğsü
4 Kabak
1 Orta boy soğan
Karabiber
Nane
Kekik
Zeytinyağı


Kabakları ince ince doğrayın. Ben jülyen doğamayı tercih ettim (görünüşü daha çok hoşuma gidiyor). Soğanı yarım halka olacak şekilde doğrayın.1 Yemek kaşığı zeytinyağını bir tavaya döküp , yağ kızgınlaştıktan sonra soğanları kavurmaya başlayın. Ardında jülyen doğranmış kabakları ilave ederek kavurmaya başlayın. Kabaklar ve soğanlar kavrulduktan sonra mısırı, 1 tatlı kaşığı naneyi ve kekiği ilave edin.


Tavuk için aslında bir tarife bile gerek yok :)
Ben ızgara tavuk göğsünü çok sevdiğim için sadece çok az baharat kullandım.

Göğüsleri boylamasına kestim , biraz baharatlarla (karabiber,kekik ve nane)karıştırdım ve kızgın tavada yağsız pişirdim. Yavan gelir diyorsanız bir 2-3 diş sarımsağı ezerek 2 kaşık zeytinyağı ile karıştırın. Tavukların üstünün kızarmasına yakın ilave edin.

Yanına bir de pilav...

İşte bu kadar :)

Pratik ama lezzetli bir tarif...


Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder