17 Nisan 2011 Pazar

Tavuklu Makarna (Krema soslu)



Öncelikle çok kolay bir tarif...sırf görsellik açısından çok beğendiğimden koyuyorum tarifini:))

2 orta boy tavuk göğsü
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
karabiber
nane
e tabiki tuz..
200 gr mantar(superfresh falan da olur)
1 paketten biraz az makarna( malzemesi bol olduğundan makarnayı az kullandım,1 pakette olabilir)
1 paket krema
1.5su bardağı süt



Önce bir tavada halka halka doğranmış soğanlar ve doğranmış sarımsaklar pembeleşinceye kadar kavrulduktan sonra mantarlar ekleniyor. mantarlar pişmeye başlayınca karabiber ve nane ekleniyor. başka bir tavada tavuklar sıvı yağ ile kavruluyor(ben ayrı ayrı yaptım ama beraberde yapılabilir).

kaynar suyun içinde makarnayı 8dk kadar pişirin. daha sonra süzüp tencereye krema ve sütü ekleyerek makarnayı üzerine boşaltın. makarnayı 8dk kadar pişirdiğinizde sadece biraz yumuşamış olması lazım çünkü daha sonra sütle pişireceğiniz için hamur olmaması lazım. makarna sütü çekene kadar pişirin. daha sonra hazırladığınız sotelenmiş mantarı ve tavuğu kremalı makarna karışımının içine ilave edip karıştırın.

kremanın donmasını beklemeden servis etmenizi öneririm. üzerine kaşarda rendeleyebilirsiniz fakat ben birçok süt ürününü karıştırmak istemediğim için ufak ufak doğradığım maydanozr ve dereotunu makarnanın üzerine serpiştirdim.

afiyet olsun...

p.s. makarnanın yanında 1 kadeh kırmızı şarap harika oluyor söyleyeyim dedim:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder